Dag 5: Vino Vino - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu Dag 5: Vino Vino - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 5: Vino Vino

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

23 September 2017 | Spanje, Logroño

Vandaag stond een zware etappe op het programma; van Los Arcos naar Logrono. Maar liefst 28 km. Daarnaast zou het erg warm worden volgens de voorspellingen. Dus al vroeg uit de veren en om 7:00 gestart.

Helaas was er in Los Arcos geen gelegenheid voor ontbijt. Het eerstvolgende plaatsje lag op 6,5km. Op dus een lege maag, met uitzondering van een slok water - op weg. Gelukkig was dit eerste stuk nog redelijk vlak, met af en toe een kleine heuvel. Echter in Bustos moest wel eerst gestopt worden voor koffie, water en een broodje.

Daarna kwamen de bergen weer met stijgingsgpercentages van 10%. Inmiddels was de zon wel opgekomen, maar de lucht betrok en er hing een grauwe sluierbewolking. Af en toe leek het op de toppen wel alsof je in de wolken liep.

De eerstvolgende plaats was Viana. Eigenlijk voordat we het doorhadden, hadden we er al 18km op zitten. We hadden het laatste stuk, dat weer dalen was (behalve in de stad zelf, het tempo aardig op kunnen voeren. Hier toch maar even een wat langere brake ingevoerd: 30min. Maar we voelden ons nog steeds goed. Dus maar weer op weg….

Vanuit Viana laat je geleidelijk de Navarra achter je en loop je langszaamaan de Rioja binnen. Alhoewel nog heuvelig was het stuk naar Logrono geleidelijk dalend. Weer kregen we - mede door het gunstige weer - het tempo er aardig in. En voordat we het wisten stonden we al om 13:30 in Logrono.

Ik kan merken dat de tijd begint te tellen; vijf dagen wandelen in bergachtig gebied in een redelijk tempo vergt bij mij toch het nodige van de benen. Conditioneel gezien valt het mee, maar aan het eind van zo'n tocht branden de voeten toch lichtjes. Gelukkig zijn blaren ons allen nog gespaard gebleven, maar de spieren krijgen wel een opdonder. Pa heeft gisteren een blessure opgelopen; waarschijnlijk hevige kramp. Een massage in Los Arcos was niet voldoende om hem vandaag weer op de been te krijgen. Hij wil wel, maar wij hebben aangedrongen, dat hij vandaag een rustdag zou nemen en de taxi zou nemen. Na veel tegenstribbelen ging hij dan toch uiteindelijk akkoord en was hij net voor ons in Logrono.

PS Je raakt de tijd geheel kwijt…. Omdat er vandaag in Logrono het feest van San Mateo (wijnoogstfeest) gevierd wordt, waren wij bang, dat veel slaapplaatsen bezet zouden zijn. Dus gisteren via Booking.com even een hostal gereserveerd… Maar dat blijkt vandaag een reservering voor gisteren te zijn geweest :) :) , stonden we alsnog met lege handen…. Gelukkig waren we vroeg en konden we gewoon in de Albergue Municipal terecht.

Vanmiddag de stad even verkend; Logrono is best een grote plaats (150.000 inwoners) met een mooie historische binnenstad, die vanmiddag gevuld was met de locals. Er was een grote optocht van de verschillende Bodega's en de wijn vloeide in de cafe's rijkelijk.

Benieuwd naar de tocht van morgen, nu de spieren gaan protesteren. Even doorbijten denk ik.

Aangezien Pa met de taxi was, heb ik dit keer zelf de quote van de dag maar verzonnen, met een kwinkslag:

QvdD - Raymond: Ben je 70+ mag je ook een dag met de bus :) :)

• 23 September 2017 - 20:52

Leon Van Hooff:

Zelf ook wel een wijntje genomen neem ik aan?

• 23 September 2017 - 22:24

Thea:

Beterschap voor Frans. Hopenlijk kan hij morgen weer verder. Succes. Groeten van Bennie.

• 24 September 2017 - 07:43

Catrien:

Hallo allemaal het is nu zondagmorgen7 uur.ik heb je vorige berichtjes wel allemaal gelezen maar wist niet hoe het moest om te reageren.Nu wel.Zo te lezen gaat het jullie goed af .nog geen spijt dat je mee doet.Hoe is het met je broer en je vader doe ze de groetjes en beterschap. Hopelijk krijg je geen last van blaren.voor nu gezellige dag en tot dan,heeft Maurice ook nog nergens last van gaat het met zijn rug nog steeds goed,Veel loop plezier vandaag c

• 24 September 2017 - 10:38

Geert.:

kop de veur frans laat je niet kennen.
    gr.geert.

• 24 September 2017 - 16:01

Eline :

you go dad! proud <3

• 10 Oktober 2017 - 12:34

Reinier:

Briljante verslagen n heerlijke bijdehandje quote