Dag 19: Vol goede moed - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu Dag 19: Vol goede moed - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 19: Vol goede moed

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

07 Oktober 2017 | Spanje, Villadangos del Páramo

Gisteren heerlijk relaxed, dus het voelde vanmorgen bij iedereen goed, om de tocht te continueren. Niet zo heel vroeg opgestaan, maar toch nog om 7:30 vertrokken.

We proberen het ook vandaag nog licht te houden; een tochtje van 21km. En eerlijk is eerlijk, de eerste 7km hebben we niets van gemerkt. In feite wandelden we nog door Leon, de buitenwijken en de eerste aaneengeschakelde dorpjes van Leon. Al pratende wandel je dan zo wat kilometers weg.

Onderweg even een bakje koffie gedaan en toch maar snel weer verder; de zon is al weer doorgebroken en we willen niet te lang in de hitte lopen. De zon bleek echter minder sterk dan de afgelopen dagen. Gisteren in de stad zagen we nog een thermometer met 35o. Nu voelt het alsof het kwik niet boven de 30o komt, gelukkig. Omdat de voeten goed voelen, hebben we ook flink het tempo erin.

De route blinkt nog niet uit van schoonheid; is vooral een zandpad die parallel aan de provinciale weg slingert, maar is al wel beter dan de Meseta. Vooral de korte afstanden naar het volgende dorp, maakt het een stuk aangenamer. Tegen twaalven krijg ik aardig druk op de blaas en stoppen we bij een truckerscafe. Gelijk maar even geluncht. Kijken we op de kaart hoever het nog is, blijken we nog maar 1 km van ons einddoel van vandaag te zitten. Dat geeft de burger moed.

Even nog discussieren we of we niet nog maar een dorp verder moeten trekken, dit is maar 5km en we voelen ons goed. Toch besluiten we dit niet te doen; de komende dagen trekken we de bergen weer in en we kunnen beter ons voeten nog even sparen. Hier in Villadangos is maar 1 Albergue met 75 slaapplaatsen, maar we blijken wel - tot onze grote verbazing; immers het was een ware uittocht vanmorgen in Leon - een van de eersten te zijn, die inschrijven. Of de massa is verder getrokken, of ze komen nog…. We zullen wel zien.

Quote van de dag - Raymond: Haastige spoed is zelden goed

• 08 Oktober 2017 - 19:45

Catrien:

Hoe is het ,alles nog een beetje vol te houden,met de voeten ook!Je. Verslag te lezen wordt het ook steeds gezelliger.Hier is het weer vandaag droog,Bij jullie is dat wel anders.Hou de moed er maar goed in en ik wacht op'n nieuw spannend verhaal.slaap lekker allemaal.

Tags: goed, voorzichtig