Dag 21: Slow start - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu Dag 21: Slow start - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 21: Slow start

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

09 Oktober 2017 | Spanje, Rabanal del Camino

Ondanks alle pech gisteren, toch nog een mooie dag van gemaakt. Uiteindelijk ontmoetten we Timo- onze Duitse peregrino die we laatste dagen al veelvuldig waren tegengekomen - weer en hebben heerlijk met z'n allen pizza gegeten. Het kon niet deren, dat dit gewoon diepvriespizza's waren; ze smaakten goed ;)

Ook nog even Astorga goed verkend. Iedereen kent de Sagradia Familia in Barcelona, maar zeker niet iedereen is bekend met de andere werken van Gaudi. Hier in Astorga staat bijvoorbeeld een prachtige kleine kathedraal - direct naast de 'echte' kathedraal - die ook door Gaudi is ontworpen.

Vanochtend de tijd genomen, omdat de winkels niet voor 10:00 open waren. Uiteindelijk bleken de schoenen wel te repareren, maar zou dit gewoon een dag kosten (schoonmaken, drogen, lijmen, onder druk etc). Maus koos hier niet voor; gewoon een paar extra rollen duct tape.

Uiteindelijk dus om ca. 10:30 vertrokken. Weliswaar stond de zon al glorieus aan de hemel en liep de temperatuur op, maar dat drukte de stemming niet. Onze mindset is goed; tenslotte zitten we nog maar ca. 10 dagen van Santiago.

Het bleek een heerlijke wandeling; weer volop de natuur en de stilte in. De hele tocht was echter een klim, weliswaar niet heel steil, maar alleen klimmen….. Desondanks prachtig om te doen. Deels over zand/gravelpaden en ook over rotspaden.  Soms steil, maar grotendeels geleidelijk. Galicië is toch een stuk mooier dan de Meseta in Castilla y Leon. Vandaag al weer bijna ongemerkt 300 hoogtemeters gemaakt over 22km.

Al eerder melding gemaakt van de Westernachtige stadjes. Vandaag kwamen weer zo'n stadje tegen: El  Ganso - zelfs de naam heeft iets van Ennio Morricone - en daar troffen we zelfs een bar aan met de naam 'Meson Cowboy' ; toeval bestaat niet.

Ondanks dat we laat vertrokken waren, bleken we een behoorlijke snelheid te hebben gehad; we waren reeds om 15:00 binnen in de Albergue in Rabanal. We zien in de nabije verte de volgende uitdaging al liggen: morgen de klim naar Cruz de Fierro. Nu uitrusten om ons daar op voor te bereiden….

Quote van de dag - Frans: Er rust niet altijd een zegen over peregrino's wegen.

• 09 Oktober 2017 - 19:21

Catrien:

Morgen de 22ste dag alweer en klimmen jullie naar het einde.en nog steeds vol goede moed,fijn om te lezen .Komt goed met jullie.

• 09 Oktober 2017 - 21:06

Sienie En Wim:

Mooie verhalen weer. Ene moment lijkt het op een vakantie, maar even verder is het wandelen,klimmen, schoenen met duc tape. En Maurice je moet nog nog ongeveer 10 dagen door dat wilde westen. Genoeg tape gekocht? Met tape, wijn en veel humor komen jullie er wel.

• 09 Oktober 2017 - 21:10

Jorg:

Erg leuk om jullie avonturen te lezen ! Heel succes met de klim !

• 09 Oktober 2017 - 23:23

Judith:

Het einde komt langzaam in zicht. Zet hem op toppers .

• 10 Oktober 2017 - 07:26

Leon:

Succes met de klim!!

• 10 Oktober 2017 - 12:20

Annet:

Al weer zover gekomen, ik heb veel respect voor jullie. Ik zou dat niet redden, geloof ik. Ik weet zeker dat jullie het eindpunt gaan halen. @Raymond, gaat het je ook wat brengen op het gebied van zelfonderzoek, of in de relatie met je broer/vader?