Dag 8: Een week onderweg - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu Dag 8: Een week onderweg - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 8: Een week onderweg

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

26 September 2017 | Spanje, Belorado

Uiteraard was de ontmoeting met Jesus - die overigens vol verhalen zat - een hoogtepunt gisteren, welke er tevens voor zorgde dat er geen tijd voor een blog was ;)

De ochtend begon 'slecht'. Terwijl Maurice opstond, hield de Fransman die onder hem in het stapelbed lag hem aan en gaf aan, dat hij zich niet lekker voelde, of Maus wilde helpen. Zoals een goed peregrino betaamd, nam Maus hem mee naar de wasgelegenheden; wellicht dat wat water zou hepen. Echter de man bleef aangeven, dat hij steeds minder werd. Ik was inmiddels naar de receptie gelopen om te kijken of er een dokter gebeld kon worden, maar de receptie was nog gesloten. Uiteindelijk hebben we met behulp van een Spanjaard, 112 gebeld en kwam er een ambulance voorrijden, die de man heeft geholpen. Zij gaven aan dat het goed zou komen en we zijn vertrokken.

We konden geen bar oid vinden, dus geen ontbijt vanochtend. De eerste stop / het volgende dorp was pas na 6,5km. Dit is voor mij en Pa zonder ontbijt (Maus ontbijt nooit) erg lastig. Daar aangekomen was er gelukkig een goede bar, die een geweldige omelet serveerde met een heerlijke koffie; we konden weer verder.

De rest van de tocht was gelukkig niet te zwaar vandaag; veel dorpjes op de route (om de ca. 2km) en relatief vlak. Desalniettemin begin ik nu naar een week de eerste vermoeidheidsverschijnselen te vertonen; spierpijn in de billen (misschien dat Ria straks wel blij is met die strakke billen ;) ) en gewoon vermoeide voeten. Ik heb gewoon teveel bagage mee; het gewicht speelt parten, maar het is lastig om te bepalen wat je weglaat, dus gaat alles steeds weer mee.

In Belorado is het echter goed toeven; we kwamen weer ca. 13:30 aan in een redelijk nieuwe Albergue met meerdere kleine slaapzalen, goede douches en een tuin met…zwembad. Hier zit ik nu mijn verslag te schrijven in de zon….

Quote van de dag - Frans: Het doet een peregrino heel goed, als hij op de camino Jezus ontmoet…

• 26 September 2017 - 17:53

Sienie En Wim:

Wat een luxe zeg, een overdekt zwembad en Jezus in de nabijheid. Wat kan jullie nog gebeuren. Ja spierpijn. Misschien moeten jullie een rustdag nemen. Leuke plek zo bij het zwembad.

• 26 September 2017 - 18:06

Geert:

Sterkte de volgende week..

• 26 September 2017 - 18:18

Catrien:

Wat weer een spannend dag,mooi verhaal en hou de moed erin alle drie komt goed"Denk aan jullie.

• 27 September 2017 - 10:32

Leon:

Ben benieuwd naar je strakke billen...hahahhaha. Succes jongen!

• 30 September 2017 - 21:04

Dermot Dolan:

Now reading your great blog, lovely stories. Back home very tired and a head cold. Will look forward to your daily blog, lovely to have meet you and say Hello to Dad and Maurice. Regards Dermot